DAS volgt als rugsponsor het Waddeneiland Ameland op, dat na drie seizoenen van het uitshirt verdwijnt. DAS en FC Groningen zijn een verbintenis voor n jaar aangegaan.
Tijdens de traditionele persdag van FC Groningen, dit jaar op maandag 2 augustus, zal het contract officieel worden ondertekend en zal het nieuwe shirt met de naam DAS erop worden gepresenteerd.

Landelijke uitstraling
Het aan FC Groningen binden van DAS als partij past uitstekend bij de ambities van de Trots van het Noorden. FC Groningen is een club, die sterk is verankerd in haar verzorgingsgebied, maar met een landelijke uitstraling. Op de achterzijde van het groen-witte thuisshirt prijkt de naam van Bos Incasso. Shirt- en hoofdsponsor is Noordlease.

Verheugd
FC Groningen is zeer verheugd met DAS als nieuwe partner, zo laat algemeen directeur Hans Nijland weten. Wij zijn er trots op dat we DAS aan ons hebben weten te binden. We hebben een overeenkomst voor n jaar en zullen de komende periode gaan benutten om te kijken of wij onze relatie verder kunnen uitbouwen.

Nuchter
Algemeen directeur van DAS, Eric Pouw, voegt toe: DAS draagt zowel de voetbalsport als de regio Groningen een warm hart toe. We hebben nog niet zo lang geleden een vestiging geopend in Groningen en zien in de sponsoring van FC Groningen een mooie manier om onze betrokkenheid bij Noord-Nederland te tonen. Wij zijn een nuchter en heel ambitieus bedrijf en denken dat FC Groningen en DAS in dat opzicht goed bij elkaar passen.  

FC Groningen wenst op uitdrukkelijk verzoek van DAS geen uitspraken te doen over het bedrag dat met de overeenkomst is gemoeid.