Huistra: Ik vond dat we redelijk begonnen. Met name met aanvallen over de linkerkant. Na de 1-0 begonnen we achteruit te lopen en ging Guimaraes juist op jacht naar de gelijkmaker. Ze kregen in die fase een terechte penalty die uitstekend werd gestopt door Leonard Nienhuis. Nicklas Pedersen kreeg nog een goede kans na een mooie aanval. De 1-1 viel uit een steekpass die te gemakkelijk gegeven kon worden. En voor de pauze kwamen we op achterstand door een schot dat via de binnenkant van de paal met een lastig stuitje binnen viel. Guimaraes had in die fase een aardige voorhoede staan met jongens die lastig te verdedigen waren. Daarin is voor ons nog genoeg te winnen en moeten wij nog groeien.

Na de pauze brachten wij tien nieuwe spelers en wisselden ook zij zes keer. We werden gevaarlijk door een schot van Shkodran Metaj die de bal gemeen raakte en de keeper op het verkeerde been zette. Hij verkeer zich er echt op. Het jonge team liet bij vlagen goed voetbal zien. De strafschop in de slotfase was in mijn ogen echt een kadootje. Het was eerder een overtreding van hen. De penal werd gauw gegeven en het was jammer dat later ook nog de 4-2 viel. Ik was tevreden over de manier waarop we er na de pauze nog vol voor gingen en niet bang waren om te voetballen. Alle spelers hebben 45 minuten vol gas gegeven. De penalty-serie hebben we nog wel gewonnen. Dat was nog een opsteker.