De officile perspresentatie van het partnerschap vond plaats voor de competitiewedstrijd van FC Groningen tegen Excelsior. Vlak voor de aftrap werd op het veld van Euroborg tevens de eerste cheque uitgereikt aan vertegenwoordigers van Doe Een Wens. Tijdens de wedstrijd droegen de spelers van FC Groningen speciale shirts met het logo van de stichting. FC Groningen had hiervoor de medewerking en toestemming gekregen van hoofdsponsor Noordlease, dat bereid was deze avond haar naam op het shirt plaats te laten maken voor Doe Een Wens. Dat was natuurlijk een fantastisch gebaar, kan algemeen directeur Hans Nijland niet genoeg benadrukken hoe groot deze geste van Noordlease was.

FC Groningen gaat voor Doe Een Wens meewerken aan galas, benefietwedstrijden en andere activiteiten waarbij de opbrengst voor de stichting is bestemd. Nijland zegt over de samenwerking: Het betaalde voetbal in het algemeen en FC Groningen in het bijzonder kan niet om haar maatschappelijke verantwoordelijkheden heen. Dat willen we ook niet en dat doen we ook niet. Via onze maatschappelijke inbreng, willen we tonen dat we een ware volksclub zijn. Voor Doe Een Wens Stichting Nederland kun je niet anders dan grote sympathie hebben, zeker omdat we allemaal in onze omgeving wel een kind kennen, dat grote tegenslagen in het leven heeft en dat is natuurlijk verschrikkelijk. Voor het kind, maar ook voor ouders en familieleden. Als wij bij het verzachten van dat persoonlijke leed een belangrijke rol kunnen spelen, komt onze wens al uit.

Harmienke Kloeze, directeur van de Doe Een Wens Stichting Nederland, laat weten ontzettend blij te zijn met de gesloten samenwerking. De verbintenis tussen FC Groningen en Doe Een Wens klopt helemaal. Sinds een paar weken hebben we contact met de club. En hoe vaker we elkaar gezien en gesproken hebben, hoe meer we de overtuiging hebben gekregen dat de verbintenis tussen FC Groningen en Doe Een Wens klopt.

We passen goed bij elkaar. Dat heeft te maken met de mentaliteit van FC Groningen. Het is moeilijk onder woorden te brengen, het is iets dat je ervaart als je met de mensen van FC Groningen praat. Het heeft te maken met trots zijn zonder op te scheppen, direct doen wat je zegt, eerlijk en open zijn. Daar houden we van bij Doe Een Wens. Je voelt het zodra je binnenkomt in het stadion; een hele plezierige omgeving met een goede sfeer.

Het vervullen van een allerliefste wens heeft op ieder kind een magisch effect, maar op kinderen met een levensbedreigende ziekte helemaal. Het geeft deze kinderen, die vanwege hun ziekte te vaak vooral patint zijn, de kracht om kind te zijn. Het verwezenlijken van een droom kan voor hun toekomst een wereld van verschil betekenen.

Doe Een Wens werkt eraan om lle kinderen en jongeren met een levensbedreigende ziekte een wensvervulling te geven. Om deze wensen te vervullen steunt de stichting op donateurs, sponsors, vrijwilligers en fondsenwervende acties. Meer hulp betekent dat meer wensen in vervulling gaan.

Het vervullen van een allerliefste wens is maatwerk en vraagt veel inzet en creativiteit. Er zit een sterke organisatie achter, die drijft op vrijwilligers en die zorgvuldig alle stappen in het proces begeleidt en volgt. Het gaat immers om kinderen en jongeren in een kwetsbare situatie. De vervulling van een allerliefste wens kun je maar n keer beleven. Daarom moet alles op rolletjes lopen.

Sinds de oprichting in 1989 beleefden al meer dan 3.300 levensbedreigend zieke kinderen hun fantastische wens. Doe Een Wens kan dit allemaal realiseren dankzij de inzet van ruim 380 vrijwilligers. Giften en fondsenwervende acties van bedrijven, clubs, scholen en (sport)verenigingen zijn samen met de structurele steun van donateurs en sponsors noodzakelijk. Doe Een Wens Stichting Nederland ontvangt geen overheidsbijdrage. Kijk voor meer informatie op www.doeeenwens.nl