Natuurlijk was er zondag de wedstrijd FC Groningen Feyenoord. Wat een mooie wedstrijd was dat h? 2-0 gewonnen met hele mooie doelpunten van Tim Matavz.
Ik heb dit even uitgebreid gevierd natuurlijk. Jullie ook?

Afgelopen woensdag was de Junior Club Sinterklaas Show. Er waren 165 kinderen naar de bioscoop gekomen samen met hun ouders en hier was Sinterklaas met al zijn pieten. Was een leuke show was het.
Daarna hebben we met zn allen naar de film Sinterklaas en het pakjesmysterie gekeken.
Alle pieten zaten in de zaal en zelfs Sinterklaas keek mee.
Het was een spannende film want het was even de vraag of we allemaal dit jaar wel cadeautjes zouden krijgen. Maar gelukkig was alles weer terecht.
Ik hoop dat ik veel cadeaus krijg dit jaar. Ik ben heel lief geweest en ik denk jullie ook!

Woensdagavond ging ik naar Spakenburg toe. Dit was een heel bijzondere wedstrijd.
Er was namelijk een wedstrijd georganiseerd bij de Ijselmeervogels voor Thomas van der Groep.
Thomas is namelijk ernstig ziek en kan niet meer beter worden.
Echter had Thomas nog een grote wens en dat was in het stadion voetballen van de Ijselmeervogels met zijn vriendjes, neefjes en klasgenootjes.
Thomas had alleen zelf niet verwacht dat er zo veel mensen op af zouden komen.
Het stadion was helemaal vol en er stonden zelfs mensen buiten het sportpark te kijken.
De aftrap werd gedaan door Ronald Koeman en de hele wedstrijd werd gefloten door Roelof Luinge. Dat was al heel erg bijzonder.
Ik was samen met nog meer andere mascottes van andere eredivisie clubs. Ik was er met de mascotte van ADO Den Haag, SC Heerenveen,  Sparta, De Graafschap en van de Ijselmeervogels zelf.
De wedstrijd werd gewonnen met 3-0 voor het team van Thomas en Thomas scoorde zelfs drie keer!!
Het was allemaal heel bijzonder. Beide teams hebben daarna nog een ere ronde gemaakt en werden er door het publiek mooie liedjes gezongen.
Ik hoop dat Thomas een onvergetelijke avond gehad heeft.
Mij heeft het in elk geval enorm geraakt.

Morgen moet FC Groningen helemaal naar Kerkrade om te spelen tegen Roda JC. Ook dit wordt weer spannend want Roda JC draait dit seizoen ook erg goed.
Zij staan momenteel zesde dus dit wordt een mooie wedstrijd. Ik ga in elk geval duimen en ze aanmoedigen!

Tot volgende week!

Voetbalpoot,

Groby!