Het was een rare wedstrijd, aldus aanvoerder Petter Andersson. We begonnen goed en kregen een aantal kansen waaruit we moeten scoren. Ineens maken zij een doelpunt en ging het bij ons moeizaam. Ze krijgen n kans en scoren direct. Ik dacht even bij mezelf; toch niet weer zon verhaal. Het was een slechte wedstrijd, maar we hebben wel de drie punten en dat is belangrijk.

Lelijk
Tim Sparv was het volkomen met zijn teamgenoot eens. We zijn erg blij met de lelijke drie punten. Je verwacht natuurlijk een zelfde wedstrijd als tegen Feyenoord, maar zo is het niet altijd. Het was niet mooi, maar zo is het leven, grapt de Fin. We kregen ook niet veel ruimte om te voetballen. Na een goed begin kwamen we op achterstand en dan gaan zij met nog meer mensen achter de bal staan.

De jarige Dusan Tadic speelde zoals zo vaak ook deze keer een hoofdrol in de wedstrijd. Een overtreding op de linksbuiten leverde VVVer Mei een rode kaart op. Daarnaast kreeg FC Groningen een strafschop. Ik heb net de video bekeken en je kunt zien dat hij wel de bal raakt, maar hij raakt ook mijn been. In mijn ogen is het een strafschop. Tadic had in de tweede helft de kans om zichzelf een mooi verjaardagscadeau te geven, maar raakte met een slap schot de paal.

Kansen
Daar was ik niet blij mee. Normaal gesproken schiet ik de bal hard op het doel. Ik was er ook van overtuigd dat ik zou scoren, maar nu schoot ik veel te zacht en tegen de paal. Gelukkig hebben we wel gewonnen en kan ik blij zijn met de drie punten.

Mede door de misser van Tadic bleef het nog lang spannend in Euroborg en kreeg VVV-Venlo nog een levensgrootte kans op de 2-2. Je weet dat ze opportunistisch gaan spelen als het lang 2-1 blijft. Dan is het normaal dat er nog een kans komt. Dat is natuurlijk niet goed. We hadden onze kansen eerder moeten afmaken.

Kantelmoment
Verdediger Jonas Ivens was net als zijn teamgenoten opgelucht met de drie punten. Je hebt er altijd wel eens zon wedstrijd tussen. Vorig jaar speelden we zulke wedstrijden misschien gelijk en nu winnen we hem, dat is positief. Het kantelmoment was de rode kaart. Tegen tien man werd het er niet gemakkelijker op. We wilden snel kantelen, maar konden de ruimtes niet goed vinden. Daardoor ga je op gegeven moment de lange bal hanteren en dat is niet de bedoeling.

Het kwam de ploeg zelfs op een klein fluitconcertje te staan. Ik kan er op zich wel begrip voor opbrengen, maar wellicht hadden de mensen een te hoog verwachtingspatroon. Met de 6-0 tegen Feyenoord in het achterhoofd en de lage positie van VVV-Venlo op de ranglijst verwacht iedereen wellicht een gemakkelijke wedstrijd. Je kunt wedstrijden niet met elkaar vergelijken. Deze niet met die tegen Feyenoord en ook niet met de wedstrijd van volgende week tegen PSV.