Met zijn derde doelpunt van de avond leek David Texeira vier minuten voor tijd de winst te hebben veilig gesteld. Helaas voor de spits en voor FC Groningen was de hattrick van de Uruguayaan niet genoeg voor de tres puntos. En dus is het een teleurstellende avond, meent Texeira. Natuurlijk ben ik ontzettend blij met mijn doelpunten, het is voor het eerst in mijn professionele carrire dat ik drie doelpunten in n wedstrijd maak. We hebben alleen niet gewonnen en daar gaat het in het voetbal om.

Triest
Texeira baalde vooral van het feit dat FC Groningen de aansluiting met de top van de Eredivisie niet te pakken heeft. In de strijd om Europees voetbal waren dit heel belangrijke punten. Na mijn derde doelpunt had ik verwacht dat we zouden winnen, maar het mocht niet zo zijn. De selectie was erg triest.

De aanvaller sprong in de eerste helft goed weg waardoor hij alleen op keeper Babos af kon lopen. Hij bleef zeer koelbloedig, al was het moeilijker dan dat het leek. Het was een snelle aanval met een mooie pass door het midden. Ik liep op het doel af, maar op het laatst sprong de bal nog even raar omhoog. Gelukkig kon ik hem voldoende raken om de keeper te passeren en daarna kwam de ontlading.

Het derde doelpunt maakte de aanvaller met het hoofd, terwijl hij dat eerder dit seizoen had betiteld als n van zijn mindere punten. Ik merk dat ik er beter in word, ook op de training. Er komen veel goede voorzetten van de zijkant dus is het goed dat ik ook met mijn hoofd kan scoren.

Support
Texeira heeft lang moeten wachten voor zijn eerste treffer in Euroborg, maar nadat hij er in de vorige wedstrijd (tegen VVV-Venlo) al n maakte, lijkt hij los. Het is voor een spits altijd belangrijk om doelpunten te maken. De druk is wel wat afgenomen en dat komt mijn spel ten goede. Ik heb iedere wedstrijd hard gewerkt voor het team, maar nu scoor ik ook. Ik hoorde de mensen op de tribunes mijn naam zingen. Dat doet me heel goed, ik ben erg blij met alle support.

Twee punten weggegooid
Tom Hiariej stond aan de basis van de eerste treffer van Texeira. De verdediger annex middenvelder baalde flink van het resultaat. Zon slotfase als deze maak je niet veel mee. Je gooit hier gewoon twee punten weg. Als je vlak voor tijd de 3-2 maakt, mag je het nooit meer weggeven. FC Groningen kon de genomen voorsprong telkens slechts kort vasthouden. Wellicht liepen we te ver achteruit terwijl de aanval de beste verdediging is.

Aanvaller Melvin Platje kon twee keer op identieke wijze de bal om doelman Van Loo heen krullen. Hiariej: Hij mag daar natuurlijk nooit zo vrij staan. Hoe dat kan, weet ik ook niet. Dat zullen we eens goed terug moeten kijken op de videobeelden. Bij zon stand moeten alle ballen de tribune in. Dit voelt als een nederlaag, gelukkig komen er voor de winterstop nog twee wedstrijden waarin we revanche kunnen nemen.