Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Handleiding MyArmy!!
MyArcade.nl > MyArcade Forum > MyArmy
Starbuckje
MyArmy:

MyArmy is een game die je tegen de andere leden van de website speelt. Het is de bedoeling om 1e te worden en te blijven!! biggrin.gif

Het spel speelt zich midden in de middeleeuwen af, ergens in Nederland. De gegoede burger wordt dag in dag uit belaagd door rivaliserende bendes van tovenaars, zombies, elven en ander tuig uit deze vroege donkere periode...

Aan jou de taak om een groot leger op te bouwen om de mensen een stukje rust en zekerheid te geven, of juist om ze nog meer uit te buiten!! ohmy.gif

Hiervoor biedt het spel je veel mogelijkheden!!

Men begint door het kiezen van een ras. Dit bepaal je zelf aan de hand van een soort strategie! Ieder ras heeft zijn eigen voordeel. Dit voordeel staat tevens vermeld achter het ras! Ieder ras heeft op een bepaald gebied een voordeel t.o.v. een ander ras. Kies zorgvuldig! Als je later je ras veranderd begin je helemaal opnieuw dus dit is niet aan te raden!!

Startkapitaal

Van jouw achterban heb je een startkapitaal meegekregen om je op weg te helpen. Je krijgt 50.000 Euro (zoals met alle hedendaagse nieuwigheden vindt ook de Euro zijn oorsprong in de donkere geschiedenis) en 10 ongetrainde soldaten! Besteedt dit kapitaal met zorg!!

De mogelijkheden

Aan de linkerkant van het scherm zie je allerlei links staan. Bovenaan staan je statistieken. Daaronder staan de activiteiten links. Personeel Links is alleen voor beheerders van de ArmyOnline en zul je niet zien. Hieronder bespreken we de mogelijkheden die je hier hebt:

BASISSCHERM

Als je je ras hebt uitgekozen kom je in het “basis”scherm, het begin scherm. Dit is het scherm dat opent als je de ArmyOnline bezoekt:

Afbeelding

In dit scherm heb je verschillende basisbegrippen:
Ras: het ras dat je hebt gekozen;
Rang: welke plaats je in het klassement inneemt. (deze plaats wordt ieder uur ververst);
Versteviging: Dit is je eigen fort, deze kun je upgraden(10x in totaal), naar een steviger fort. Dit om het de tegenstander moeilijker te maken om jou aan te vallen. Je schildwachten krijgen zo beter overzicht over de vijand!;
Belegerings technologie: ook dit kan je upgraden. Dit heeft met je aanval te maken en kan in totaal 10x verbeterd worden om een sterkere aanval te krijgen. Zowel de versteviging als de belegerings technologie geven je een behoorlijk aantal bonuspunten.
Geheime vaardigheden: Deze vaardigheden geven je eveneens extra bonuspunten maar nu voor de schildwachten en spionnen. Dit kan gebruikt worden om bij je tegenstander te spioneren (kijken hoe sterk de tegenstander ervoor staat), maar dit kan ook gebruikt worden voor de schildwachten, deze bewaken je eigen fort. Als een tegenstander je aanvalt met spionnen zullen de schildwachten deze grotendeels tegenhouden, of zelfs gevangen nemen en “vermoorden”.
Unit Productie: Door deze te upgraden krijg je per tijdsduur meer legers. In eerste instantie krijg je deze extra legers per 24 uur, waar je weer spionnen of schildwachten van kan kopen. Verderop in het spel wordt deze tijd gehalveerd. Het aantal manschappen dat je erbij krijgt hangt af van de upgrade die je hebt! Deze manschappen kun je vrij verdelen.
Geld te verdien per 30 minuten: het bedrag wat hier achter staat krijg je minimaal iedere 30 minuten. Het is daarnaast heel gewoon dat je forse bonussen krijgt, door alles te upgraden en aan te kopen. Hoe de bonus precies in elkaar zit zul je in het spel moeten ontdekken, maar het is mogelijk dat deze heel leuk oploopt!
Beschikbaar geld: Spreekt voor zich, het geld dat je nog te besteden hebt.
Aanvals beurten: Dit is de hoeveelheid beurten die je nog hebt om aan te vallen. Je mag bij het aanvallen maximaal 15 beurten gebruiken. Indien je de mogelijkheid hebt, is het het beste om aan te vallen met 15 beurten ineens, dit levert de meeste schade op bij de ander, waardoor je ook het meeste geld kan veroveren. Let wel: je mag max. 3x per 24 uur 1 en dezelfde tegenstander aanvallen!
Vakantie mode: Je kan hiermee op “vakantie”gaan. Dit houdt eigenlijk in dat als je een aantal uren, dagen of weken niet kan spelen, je niet aangevallen kan worden. Dit om te voorkomen dat je helemaal afgemaakt en leeggeroofd bent in de tijd dat je afwezig bent. Let wel: in de tijd dat je op vakantie bent, ligt je spel stil, je krijgt dus ook geen geld!
Verander ras: hiermee kan je van ras veranderen. Dit is alleen handig om in het begin van het spel te gebruiken, aangezien je weer helemaal opnieuw moet beginnen met het spel, alles staat dan weer in de beginstand!!!

Aanvals bonus: Dit is de sterkte van je aanvalsleger. Hieraan kan je aflezen hoe sterk jouw offensief is. Door eerst bij de tegenstander te kijken met een of meer spionnen kun je aflezen of de verdediging hoger is dan jouw aanvalspunten tenminste als je spionnen niet gevangen worden genomen. Dit helpt zeker bij de beslissing om wel of niet aan te vallen.
Verdedigings bonus: Hetzelfde als bij de aanvals bonus, maar dan voor de verdediging.
Spion bonus: Dit is de sterkte van je spionnenleger. Goed voor het spioneren of saboteren van je tegenstander.
Schildwacht bonus: Dit is de sterkte van je schildwachtenleger. Deze verdedigen je fort, tegen spionnen, zodat het moeilijker is voor de tegenstander om in te schatten hoe sterk je bent, en het lastiger wordt je wapens te saboteren. Heel handig als je je tegenstander in twijfel wil brengen om je aan te vallen.
Personeel: Spreekt grotendeels voor zich. Wat opvalt is het kopje Huurlingen. Hier kom ik later op terug. Deze huurlingen kun je bijkopen. Verder zijn ongetrainde soldaten te gebruiken om in te delen in het leger van jouw keuze. Totale gevechtssterkte geeft het aantal offensieve of defensieve legereenheden aan. Spionnen en Schildwachten horen hier niet bij!!

AANVALSCHERM
Het volgende scherm is “aanval”

Afbeelding

Dit scherm geeft behalve de mogelijkheid een medespeler aan te vallen ook de plaats in het klassement weer.

Je kunt een tegenstander aanvallen door val gebruiker aan aan te klikken.

Dan kom je in het volgende scherm:

Afbeelding

* Hier kan je aangeven of je wilt aanvallen door het aantal beurten in te vullen;
* Je kan hier aangeven of je wilt spioneren door het aantal spionnen in te vullen;
* Je kan hier aangeven of je wapens van je tegenstander wil saboteren.


AANVALSLOG
Het volgende keuze scherm is 'aanvalslog':

Afbeelding

Hier kan je terugzien wie jou heeft aangevallen en wie je zelf hebt aangevallen. Je kan de aanvallen terugzien door op details te klikken.

Je ziet bijvoorbeeld dat Anita (biggrin.gif) mij 3 keer heeft aangevallen. Je ziet ook dat ze 3 keer verloren heeft! tongue.gif Dat zie je door de term 'Val verdedigend aan'. Wat ook zichtbaar is, is dat mijn schade groter is dan die van Anita. Dit is vooral van later in het spel van belang. Je kunt daardoor iemand met een grote voorsprong effectief aanpakken zonder direct van hem te winnen.

Daaronder zie je dat ik Anita 2 keer heb aangevallen, dit maal met succes! :rofl: Ze heeft een hoop geld verloren die ik weer in wapens heb kunnen steken. Overigens geld dat op een bankrekening staat is veilig voor aanvallers. Maar daar kom ik later op terug.

BEWAPENING
Het volgende keuze scherm is “Bewapening”:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

- Jouw inventaris:
Bovenaan het scherm zie je je huidige wapeninventaris onderverdeeld in aanvalswapens en verdedigingswapens. Daaronder zie je de gereedschapsinventaris. Indien je wapens of je gereedschappen zijn beschadigd door een gevecht of een aanval kun je ze hier repareren. Doe dit regelmatig, want beschadigde items geven minder bonus!!

Ook is het hier mogelijk delen van je inventaris terug te verkopen aan de fabriek. Let er op dat je slechts 75% terug krijgt voor je wapens!!

- Koop wapens en gereedschappen
Hier kun je alle items vinden die voor jouw leger zijn aan te schaffen. Vul het aantal in dat je wilt hebben en klik onderaan het scherm op 'Koop'. Denk eraan dat duurdere wapens in verhouding meer sterkte geven dan goedkopere!!

Onderaan dit scherm is het mogelijk jouw verstevigings- en belegeringstechnologie te opwaarderen.


TRAINING
Het volgende keuze scherm is “Training”:

Afbeelding

Dit venster geeft een overzicht van de verdeling van je manschappen over de diverse legeronderdelen. Ook is dit de plaats om je ongetrainde manschappen een plaats te geven! Als je niet gelukkig bent met de verdeling die je hebt gekozen, kun je manschappen opnieuw toewijzen. Handig als je bijvoorbeeld een zware aanval verwacht!

Onder aan het scherm is er de mogelijkheid om geheime vaardigheden en de unitproductie per tijdsinterval te verhogen.

INFORMATIE
Het volgende keuze scherm is “Informatie”:

Afbeelding

Dit venster geeft een overzicht van de spion missies die je hebt uitgevoerd en de informatie die je daarbij hebt verzameld. Denk eraan dat naar mate de tijd vordert de informatie verouderd!!

Ook zijn hier de door jou onderschepte verkenningsmissies van anderen te zien. Dus niet de missies die door jouw schildwachten niet zijn ontdekt!!

Klik op 'Details' om de informatie te raadplegen!

HUURLINGEN
Het volgende keuze scherm is “Huurlingen”:

Afbeelding

Iedere 30 minuten komen er 15 aanvals, 15 verdedigings en 25 ongetrainde huurlingen uit het recruteringsbureau. In dit scherm kan je deze huurlingen inhuren. Zij versterken je leger. Ongetrainde huurlingen worden door het spel automatisch voor verdediging of aanval ingezet. Net wat op dat moment nodig is. Zij zijn dus voor beide kanten handig! Het is wel zo dat ongetrainde huurlingen dienen als kanonnenvoer! Zij sterven dus het eerst bij een aanval. Daarna de andere huurlingen en als laatste jouw eigen mannen.


ARMYONLINE BANK
Het volgende keuze scherm is “ArmyOnline Bank”:

Afbeelding

Hier kan je tegen eenmalige betaling een rekening openen. Een goedkopere en een duurdere. Het verschil zit hem in de rente die je krijgt. Een lucratieve handel als je er genoeg opzet. Er zit een maximum van 2,4 miljard euro aan een bankrekening. biggrin.gif Als je dat ooit haalt moet je er een bij openen!! tongue.gif

KLIK RECRUTEERDER
Het volgende keuze scherm is “Klik Recruteerder”:

Afbeelding

Een hele handige functie is de klikrecruteerder. Hiermee wordt je in staat gesteld anderen te 'recruteren' voor jouw leger!! Laat hiermee je leger groeien! Hoe? Geef zoveel mogelijk mensen jouw persoonlijke link en laat ze 1 keer per 24 uur erop klikken. Of zet de link in je handtekening op deze of andere sites! Je mag ook zelf een keer per 24 uur op deze link klikken!


GEEF GELD/GOEDEREN
Het volgende keuze scherm is “Geef geld/goederen”:

Afbeelding

In dit scherm kan je iemand anders geld of bewapening schenken. Hou er rekening mee dat je daar kosten voor betaald. Maar mocht je iemand anders geld of bewapening willen geven kun je dat doen, door zijn gebruikersnaam in het vakje “Aan wie?” te zetten en daaronder aan te geven hoeveel geld of bewapening je wil overmaken.

GELD WISSELEN MET PETSONLINE
Het volgende keuze scherm is “Geld wisselen met PetsOnline”:

Afbeelding

Voor degene die ook meedoet met PetsOnline is er de mogelijkheid geld van en naar deze extra te sturen. Dit gebeurt met de wisselkoers 1:5. Heel handig als je geen geld meer hebt om een pet te voeren! Er geld wel een commissie van 5%!

Vakantiemode

Als je even genoeg heb van de ArmyOnline (of als je echt ff een paar dagen er tussen uitgaat) dan zit er bij basis, een knop met hoelang je op vakantie wilt gaan. Stel die in op de dagen,weken....dat je weg wilt en druk dan op 'Ga op vakantie'. Nadat je dat gedaan hebt kom je op de hoofdpagina van de website.

Als je nu de Armymodule weer aanklikt, gaat het spel ervan uit dat je voortijdig terug bent gekomen van vakantie!! Je doet dan direct weer mee en bent voor anderen weer zichtbaar en aan te vallen!!

Als je dus langere tijd niet beschikbaar bent moet je de vakantie functie gebruiken en pas weer kijken als je terug bent!!
Helios
Ik snap de officieren functie nog niet sad.gif
Afbeelding

die zie ik ook nergens in een plaatje terug...
is dat iets nieuws?
Starbuckje
Dat klopt. Het is iets nieuws.

Je kunt iemand commander maken van jou. Dat kun je doen door in het aanvalsvenster op iemands naam te klikken en dan te kiezen voor "Maak deze gebruiker mijn commander"

Op dat moment ben jij zijn of haar officier.

Als iemand nu op jouw recruteerlink klikt krijgt jouw commander ook legers/beurten/geld.

Dit kan bij bepaalde strategin heel handig zijn!
Helios
De degene die dan de baas is over de ander heeft er zelf weinig baat bij?
Ik probeer wel ff met me broertje blum.gif

Edit: OK... ik heb me broertje commandant gemaakt... maar nou staat er nog niks bij officieren?

Edit2: Ik heb et al gezien biggrin.gif Bij me broertje staat der nou iets bij officieren biggrin.gif

Dus de hoogste rang krijgt een naam bij commandant.
En de laagste 1tje bij officier biggrin.gif
Starbuckje
Euh... ja, ik geloof dat dat wel klopt ja! biggrin.gif
Bjorn
ik kan die recruteer link nergens vinden klopt het dat die er gewoon niet is ?
Starbuckje
Goed dat je het zegt Bjorn!

Hij was er idd niet!

Maar nu wel! Onderaan het basisscherm kan je hem vinden.

Excuus voor het ongemakt.
Bjorn
graag gedaan

is deze tip soldaatjes waard blum.gif?

oh en nog een vraagje is het misschien mogelijk dat je deze link onbeperkt zal kan klikken dan kan ik me leger tenminste lekker snel laten groeien en beter concurren met bijv de nr 1. en natuurlijk kunnen ook anderen dan beter met elkaar concurreren
Starbuckje
Daar heb je gelijk aan! 25 ongetrainde soldaten bijgeschreven! wink.gif
Bjorn
haha thx maar nu nog antwoord op me vraag/verzoek aub
Starbuckje
Oh sorry! biggrin.gif

Antwoord is: Nee, dat kan niet. Dat zou niet eerlijk zijn.
Bjorn
hoezo niet als iedereen toch die mogelijkheid heeft? zorgt meteen voor meer activiteit op my army dat kan ik je garanderen.

ik bedoel ik zie mezelf niet echt op 60000 soldaatjes komen op deze manier dus de motivatie om dit spel te spelen is dan stuk lager . wel als ik en anderen die link onbeperkt zou kunnen klikken dan zijn de kansen natuurlijk groter.
Starbuckje
Met de juiste taktiek kun je heel goed op zoveel manschappen komen, overigens is de bonus die je krijgt bepalend voor jouw positie in het spel. Jouw voorstel zou deze taktische mogelijkheden in het spel teniet doen.
Bjorn
nou ik sta open voor tips want ik zie niet gebeuren dat ik aan 60000 soldaatjes zal gaan komen.
Big T.
Snel soldaten kopen.
Dat helpt wel. Er liggen er meer op de,loer die de soldaten proberen weg te kopen.
Big T.
Ik heb ook iets dat 50 getrainde huurlingen waard is..... ok.gif

In de handleiding staat dat je goederen/wapens kan ruilen/traden.
Deze mogelijkheid zit er niet in het spel.
Misschien bewust uitgeschakeld maar dan zou ik het even uit de manual halen.

Goeie tip he Chris !!
Bjorn
QUOTE(Big T. @ 12 Jun 2007, 09:37 PM) *

Ik heb ook iets dat 50 getrainde huurlingen waard is..... ok.gif

In de handleiding staat dat je goederen/wapens kan ruilen/traden.
Deze mogelijkheid zit er niet in het spel.
Misschien bewust uitgeschakeld maar dan zou ik het even uit de manual halen.

Goeie tip he Chris !!



hey hey ik heb maar 25 soldaatjes voor mijn tip gekrege blum.gif
Bobbie
klopt het dat er bepaalde instellingen zomaar veranderd worden??
zoals het aantal beurten om iemand te spioneren nu 2 zijn en voorheen 10

is het niet wat om een soort van log te maken, om te zien wat voor veranderingen er zijn gedaan?
dit is handig, dan weet iedereen weer hoe of wat. good.gif

is dit ook een goeie tip voor soldaatjes blush.gif
drinks.gif
Big T.
QUOTE(Bjorn @ 18 Jun 2007, 03:24 PM) *

QUOTE(Big T. @ 12 Jun 2007, 09:37 PM) *

Ik heb ook iets dat 50 getrainde huurlingen waard is..... ok.gif

In de handleiding staat dat je goederen/wapens kan ruilen/traden.
Deze mogelijkheid zit er niet in het spel.
Misschien bewust uitgeschakeld maar dan zou ik het even uit de manual halen.

Goeie tip he Chris !!



hey hey ik heb maar 25 soldaatjes voor mijn tip gekrege blum.gif

Mijn tip is beter... blum.gif
Bjorn
dat minder aantal spionage acties vind ik maar niks, 10 spionage aanvallen was prima. Ben ik net overgegaan op spy account flikken ze dit mad.gif
Big T.
Ik moet nog steeds mijn soldaten krijgen.... sad.gif
BlackMagic
Hoe zit het eigenlijk met de beurten?
kun je die nog verdienen of zijn dat er gewoon standard zoveel per bepaalde tijd?

Ps Als je extra beurten kunt verdienen hoe doe je dit dan?
Bjorn
die zijn gewoon standaard om de zoveel tijd krijgt je bepaald aantal beurten erbij
BlackMagic
"Als je nu de Armymodule weer aanklikt, gaat het spel ervan uit dat je voortijdig terug bent gekomen van vakantie!! Je doet dan direct weer mee en bent voor anderen weer zichtbaar en aan te vallen!! "



Dit werkt heelhaas niet.
Ben eerder terug dan verwacht.
Heb al een paar x myarmy aangeklikt alleen blijft deze op de vakantiestand staan. sad.gif
angel
Op vakantie betekend dus nu dan ook op vakantie,en kan je dus niet eerder meer meespelen.
Dit om het misbruik van de vakantie modus tegen te gaan.


Starbuckje
Deze handleiding is voor het overgrote deel gekopieerd door illuszion.nl.

Voor de goede orde: Ik heb hem geschreven.
Dit is een "lo-fi" versie van onze hoofd content. Om de volledige versie te zien met meer informatie, opmaak en afbeeldingen, klik hier.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.